Skip to content

Projectleider Openbare Ruimte

Nederland, Utrecht, ZeistInterim/ ZZP

Functieomschrijving

Per februari tot eind 2023 en 36 uur per week


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 66.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Opdracht
Je voert mooie projecten uit die bijdragen aan het goede leven in de gemeente Zeist. Want daar doen we het voor. Lekker fietsen, goede doorstroming, verkeersveiligheid… Je doet dat in een gemeente die samenwerking met belanghebbenden hoog in het vaandel heeft staan. Maar ook met slagkracht wil werken aan resultaat. Dat is een uitdagende combinatie.

Je gaat je bezighouden met civiel technische projecten in de mooie groene omgeving van Zeist. Je bent verantwoordelijk voor het gehele proces van diverse projecten binnen de Openbare Ruimte. Het proces van de voorbereiding, uitvoering, communicatie met de omgeving tot aan de oplevering. Om dit te bewerkstelligen ben je in staat om een projectenstructuur op te stellen , het inschakelen van in- of externe capaciteit en het creëren van werkbare randvoorwaarden. Je weet inwoners, techniek en oplossingen te verbinden en zorgt dat plannen van de grond komen. Krachtig in proces met doorlopend een oog op de inhoud.

En natuurlijk heb je zicht op beleidsambities en beheereisen en vertaalt deze in je projecten. Daardoor schakel je actief met de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever om koers te bepalen en weet je wanneer op te schalen of een besluit op te halen. Vanzelfsprekend ligt de verantwoordelijkheid van de financiële bewaking bij jou en rapporteer je aan de opdrachtgever over de voortgang. Jij bent de schakel tussen inwoners, bestuurders, belangengroepen, opdrachtgever, collega’s, aannemer(s) en overige betrokken partijen bij de uitvoering van het project. Je overlegt met externe instanties, maar ook met inwoners en bedrijven. Daarbij geef je voorlichting, verstrek je informatie en behandel je klachten over geplande en in uitvoering zijnde werken.


Dit ben je
Je kunt goed zelfstandig werken en durft koers te kiezen en lastige knopen door te hakken. Je houdt rekening met de aanwezige (politieke) gevoeligheden binnen en buiten de organisatie. Je bent communicatief sterk in woord en schrift. Je kijkt breder dan alleen civiele projecten en hebt affiniteit/ervaring met verkeer, groen en beheer en vooral kijk je vanuit onze ondernemers en bewoners. Je bent een teamplayer en bent in staat om medewerkers te coachen en te reflecteren op gedrag. Je levert graag een structurele bijdrage aan de opgave waar het team voor staat.


Wat bieden wij?

  • Veel dynamiek en complexe opgaven.
  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van €0,21 per kilometer.
  • Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.
  • Deze opdracht is ook op ZZP basis in te vullen.

Vereisten

  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol in de afgelopen 6 jaar.

Wensen

  • 3 jaar ervaring met het werken met Project Matig Creëren (PMC);
  • ervaring met participatietrajecten (College, Raar, inwoners en bedrijven). 

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Frank Boland via 06 3449 2780 of stuur een mail naar frank@tripledetachering.nl. Direct solliciteren kan uiteraard ook!

of