
Coördinator / Senior Adviseur Vastgoedbeheer
Amersfoort, Utrecht, NederlandInterim/ ZZP
Functieomschrijving
36 uur per week, van 3 juli 2023 t/m 2 juli 2024, met optie tot verlenging
De gemeente
Amersfoort is een bruisende stad met 157.000 inwoners. Onze stad groeit hard en dat proberen we zo duurzaam mogelijk te doen. Met een compacte organisatie zet Gemeente Amersfoort zich daarvoor in. De cultuur is direct en open, je krijgt veel ruimte bij het uitoefenen van je taken.
De opdracht
Voor het team Vastgoedontwikkeling en beheer, een van de teams binnen de afdeling Programma's en projecten, zoeken we een ervaren senior adviseur Vastgoedbeheer, die tevens optreedt als coördinator voor het cluster beheer gemeentelijk vastgoed (ca. 7 medewerkers).
Jouw hoofdtaak is het om de bestaande vastgoedportefeuille van de gemeente Amersfoort, bestaande uit ca. 375 objecten en gronden, maatschappelijk en financieel zo optimaal mogelijk te laten renderen. De eigenarenverantwoordelijkheid van het gemeentelijk vastgoed in Amersfoort is belegd binnen het team, de operationele beheertaken zijn uitbesteed. Jij focust op het strategisch en tactisch beheer van de portefeuille en het vastgoedbeleid.
Dit doe je samen met de medewerkers binnen het cluster en het team en in nauwe samenspraak met beleidsmedewerkers van de verschillende beleidsvelden (cultuur, sport, onderwijs, welzijn etc.), je bent de sparringpartner voor management en het bestuur van de gemeente Amersfoort.
Je bepaalt mede de koers en de wijze van uitvoering van diverse onderwerpen, zoals strategisch vastgoedbeleid en -beheer, de ontwikkeling van het nieuwe stadhuis, verduurzaming van het gemeentelijk vastgoed, de samenwerking met de externe onderhoudspartners, de financiële verantwoording over de vastgoedportefeuille en de ontwikkeling en professionalisering van de collega's binnen het cluster beheer.
In deze functie heb jij veel vrijheid en verantwoordelijkheid om het vastgoed maatschappelijk en financieel optimaal te laten renderen. Je bent een innovator, creatief, (politiek) sensitief en geeft niet snel op. Je schakelt soepel tussen een grote diversiteit aan onderwerpen, geeft advies aan bestuur en management, zo nodig een presentatie aan de gemeenteraad en je levert een inhoudelijke bijdrage aan de jaarrekening en begroting.
Je werkt bijvoorbeeld aan:
- Verduurzaming van de vastgoedportefeuille.
- Doorontwikkeling van de vastgoedstrategie en bent nauw betrokken bij het nog op te zetten programma maatschappelijke voorzieningen.
- Bent betrokken bij grotere vastgoedprojecten, zoals het nieuw te bouwen stadhuis als toekomstig verantwoordelijke voor het eigendom en bij het opzetten van de beheerorganisatie voor het nieuwe stadhuis.
- Aansturing van de externe vastgoedbeheerder op basis van een contract met KPI’s.
- Coördinator en coach van een team bevlogen vastgoedprofessionals die je inhoudelijk aanstuurt.
Dit bieden wij
- Veel dynamiek binnen een gemeente waar elke dag anders is.
- Een passend salaris op basis van jouw kennis en ervaring (inschaling conform de Cao Gemeenten 2023).
- 26 vakantiedagen, vakantiegeld en een pensioenregeling.
- Reiskostenvergoeding van € 0,21 per kilometer of OV vergoeding.
- Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
- Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.
- Teamuitjes, intervisiemiddagen en borrels.
- Deze vacature is ook als ZZP'er in te vullen.
Vereisten
Wat voor kandidaat zoeken we?
Je hebt als coördinator een spilfunctie in het team vastgoedontwikkeling en -beheer, je bent een sparring partner voor de collega's, zowel binnen het team als bij de verschillende beleidsvelden en voor directie en het bestuur. Jij bent een zeer ervaren vastgoedadviseur met gedegen kennis op het gebied van vastgoedmanagement en - meer inhoudelijk - beheer en onderhoud. Je hebt affiniteit met informatievoorziening, met facilitaire dienstverlening en bent financieel inhoudelijk scherp en goed op de hoogte en bekend met relevante wet- en regelgeving.
Je krijgt energie als er nieuwe vraagstukken voorbij komen die vragen om een oplossing. Je neemt dan ook graag proactief de voortrekkersrol en betrekt de juiste collega’s. Samenwerken is een belangrijke competentie, net als doortastend optreden, zorgvuldig handelen, coachen en prestatiemotivatie.
- Je hebt een HBO of WO opleiding op het gebied van Vastgoedmanagement afgerond en het bijbehorende diploma behaald;
- Je hebt minimaal 6 jaar ervaring op het gebied van vastgoedorganisatie, -management en -beheer, met tevens eigen verantwoordelijkheid voor een grotere vastgoedportefeuille.
- Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als coördinator van of leidinggevende aan minimaal 4 collega's.
Solliciteren
Solliciteer direct! Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met Janou van Eeuwijk via 06-8113 9745 of stuur een mail naar janou@tripledetachering.nl.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!